Myynnin Kasvu™
Myynnin voimakas kasvu vaatii tarkkaa analyysia ja vahvoja toimenpiteitä. Palvelumme tarjoaa joustavan ja kustannustehokkaan ratkaisun, jossa kokenut Myynnin kasvun™ konsultti toimii yrityksesi strategisena partnerina. Palvelu kattaa strategisen analyysin, suunnittelun, toimeenpanon ja seurannan. Myynnin kasvu™ palvelu tukee yrityksesi kasvua ja varmistaa, että myynti on vahvalla pohjalla kaikissa tilanteissa.
Myynnin Kasvu™ palvelu koostuu viidestä moduulista:
1. Nykytila-analyysi: Tarkka analyysi ja toiminnan terävöittäminen
Nykytila-analyysi on perusta nopealle kehitykselle. Analyysi pohjautuu workshopeihin, havainnointiin sekä markkinaan peilaamiseen. Analyysin tuloksena saat päivitetyn ja yksityiskohtaisen kuvan yrityksen tärkeimmistä strategisista focus-alueista. Analyysissa arvioidaan mm. yrityksen ihanne asiakasprofiilit, valitut bisnes alueet, asiakashankinnan kanavat ja menetelmät, resurssien hyödyntäminen sekä johtamis- ja kehitysmallit.
2. Toiminta suunnitelma: Ketterät kokeilut ovat yrityksen kasvun edellytys
Kun nykytila on kirkastettu, on aika toimia! Toiminta suunnitelmassa ideoidaan sekä toteutetaan ketteriä kokeiluja valikoitujen strategisten focus-alueiden perusteella. Kokeilujen toimeenpanossa ja seuraamisessa hyödynnetään jatkuvan parantamisen menetelmiä. Kokeiluissa otetaan esimerkiksi käyttöön uusia työkaluja ja kokeillaan uusia myyntikanavia. Jokaiselle kokeilulle määritellään tavoitteet, mittarointi sekä hypoteesi lopputuloksesta. Kaikki kokeilut reflektoidaan ja opit kerätään talteen yrityksen kasvun polttoaineeksi.
3. Johtamis- ja kehitysmallien muotoilu: Kestävän kasvun perusta
Hyvin muotoillut johtamis- ja kehitysmallit ovat yrityksen kasvun perusta. Oikein suunnitellut mallit mahdollistavat tehokkaan ja tuloksellisen myynnin. Mallit valikoidaan yrityksen kokoluokan, resurssien ja ominaispiirteiden perusteella. Erilaisia malleja kokeillaan usein rinnakkain ja niiden sopivuutta arvioidaan systemaattisesti. Nämä mallit mahdollistavat yrityksen kestävän kasvun pitkällä aikavälillä. Johtamismallit liittyvät tyypillisesti laatu-, myynti-, henkilöstö-, tavoite- ja prosessijohtamiseen. Kehitysmalleissa hyödynnetään erilaisia jatkuvan parantamisen menetelmiä.
4. Myyntiprosessin muotoilu: Maksimoi myynnin tehokkuus ja tulokset
Myyntiprosessi on yrityksesi myynnin sydän. Mitä paremmin myyntiprosessi on muotoiltu, sitä suurempia tuloksia voit saavuttaa. Tässä moduulissa muotoilemme sen uudelleen vastaamaan sekä asiakkaittesi odotuksia että markkinoiden vaatimuksia. Moduuli sopii erityisesti yrityksille, joiden strategisena focus-alueena on asiakashankinnan kehittäminen.
Moduulin aikana syvennämme asiakasymmärrystä ja opimme tarkastelemaan myyntiä asiakkaan ostopäätösprosessin näkökulmasta. Tämä antaa sinulle etulyöntiaseman kilpailijoihin nähden kun ymmärrät mikä todella ohjaa heidän päätöksiä. Hyödynnämme aiempien analyysien tuloksia ja kehitämme myyntiprosessia niin, että se on entistäkin tehokkaampi.
5. Voittavan myyntikulttuurin rakentaminen: Kasvun pysyvä perusta
Voittava myyntikulttuuri on yrityksen menestyksen tärkeä tekijä. Tässä moduulissa kehitämme myyntikulttuurin uudelle tasolle, jolloin menestys on tulosta johdonmukaisesta kehityksestä. Moduuli sopii yrityksille, jotka haluavat kirkastaa yhteistä suuntaansa sekä vahvistaa myyntikulttuuriaan. Puramme atomeiksi yrityksen mission, arvot, vision sekä myyntikulttuurin nykytilan. Moduuli tarjoaa käytännön työkaluja ja malleja, joiden avulla rakennetaan vahva ja kestävä myyntikulttuuri. Nyt on aika luoda pohja pysyvälle myynnin kasvulle!
Etusivu
Palvelut
Meistä
Referenssit
Varaa tapaaminen
sakri@ultimates.fi
Ultimates Oy
Y-tunnus: 3205338-5