Myynnin Kasvu™

Myynnin voimakas kasvu vaatii tarkkaa analyysia ja vahvoja toimenpiteitä. Palvelumme tarjoaa joustavan ja kustannustehokkaan ratkaisun, jossa kokenut Myynnin kasvun™ konsultti toimii yrityksesi strategisena partnerina. Palvelu kattaa strategisen analyysin, suunnittelun, toimeenpanon ja seurannan. Myynnin kasvu™ palvelu tukee yrityksesi kasvua ja varmistaa, että myynti on vahvalla pohjalla kaikissa tilanteissa.

Myynnin Kasvu™ palvelu koostuu viidestä moduulista:

1. Nykytila-analyysi: Tarkka analyysi ja toiminnan terävöittäminen

Nykytila-analyysi on perusta nopealle kehitykselle. Analyysi pohjautuu workshopeihin, havainnointiin sekä markkinaan peilaamiseen. Analyysin tuloksena saat päivitetyn ja yksityiskohtaisen kuvan yrityksen tärkeimmistä strategisista focus-alueista. Analyysissa arvioidaan mm. yrityksen ihanne asiakasprofiilit, valitut bisnes alueet, asiakashankinnan kanavat ja menetelmät, resurssien hyödyntäminen sekä johtamis- ja kehitysmallit. 

2. Toiminta suunnitelma: Ketterät kokeilut ovat yrityksen kasvun edellytys

Kun nykytila on kirkastettu, on aika toimia! Toiminta suunnitelmassa ideoidaan sekä toteutetaan ketteriä kokeiluja valikoitujen strategisten focus-alueiden perusteella. Kokeilujen toimeenpanossa ja seuraamisessa hyödynnetään jatkuvan parantamisen menetelmiä. Kokeiluissa otetaan esimerkiksi käyttöön uusia työkaluja ja kokeillaan uusia myyntikanavia. Jokaiselle kokeilulle määritellään tavoitteet, mittarointi sekä hypoteesi lopputuloksesta. Kaikki kokeilut reflektoidaan ja opit kerätään talteen yrityksen kasvun polttoaineeksi.

3. Johtamis- ja kehitysmallien muotoilu: Kestävän kasvun perusta

Hyvin muotoillut johtamis- ja kehitysmallit ovat yrityksen kasvun perusta. Oikein suunnitellut mallit mahdollistavat tehokkaan ja tuloksellisen myynnin. Mallit valikoidaan yrityksen kokoluokan, resurssien ja ominaispiirteiden perusteella. Erilaisia malleja kokeillaan usein rinnakkain ja niiden sopivuutta arvioidaan systemaattisesti. Nämä mallit mahdollistavat yrityksen kestävän kasvun pitkällä aikavälillä. Johtamismallit liittyvät tyypillisesti laatu-, myynti-, henkilöstö-, tavoite- ja prosessijohtamiseen. Kehitysmalleissa hyödynnetään erilaisia jatkuvan parantamisen menetelmiä.

4. Myyntiprosessin muotoilu: Maksimoi myynnin tehokkuus ja tulokset

Myyntiprosessi on yrityksesi myynnin sydän. Mitä paremmin myyntiprosessi on muotoiltu, sitä suurempia tuloksia voit saavuttaa. Tässä moduulissa muotoilemme sen uudelleen vastaamaan sekä asiakkaittesi odotuksia että markkinoiden vaatimuksia. Moduuli sopii erityisesti yrityksille, joiden strategisena focus-alueena on asiakashankinnan kehittäminen.

Moduulin aikana syvennämme asiakasymmärrystä ja opimme tarkastelemaan myyntiä asiakkaan ostopäätösprosessin näkökulmasta. Tämä antaa sinulle etulyöntiaseman kilpailijoihin nähden kun ymmärrät mikä todella ohjaa heidän päätöksiä. Hyödynnämme aiempien analyysien tuloksia ja kehitämme myyntiprosessia niin, että se on entistäkin tehokkaampi.

5. Strategiset kumppanuudet – Pitkäjänteistä kasvua ja syvempää asiakasymmärrystä

Strategiset kumppanuudet ovat kestävän liiketoiminnan perusta. Tässä moduulissa kehitämme myynnin strategista ajattelua ja rakennamme pitkäaikaisia kumppanuuksia, jotka tukevat molempien osapuolten liiketoiminnan tavoitteita. Moduuli sopii yrityksille, jotka haluavat vahvistaa asiakasymmärrystään ja muuttaa myynnin projektikohtaisesta toiminnasta pitkäjänteiseksi kumppanuudeksi. Käymme läpi asiakuusstrategiaa, tehokkasta viestintää sekä myyjien ja tuotannon välisen yhteistyön kehittämistä. Moduuli tarjoaa käytännön työkaluja, joiden avulla yrityksesi voi kasvattaa luottamusta, tunnistaa uusia myyntimahdollisuuksia ja vahvistaa asiakkuuksia pitkäaikaisesti. Nyt on aika siirtyä satunnaisista kaupoista strategiseen kasvuun!

foorly logo
Copyright © 2025 Ultimates Oy

Etusivu

Palvelut

Meistä

Referenssit

Ota yhteyttä

sakri@ultimates.fi
Ultimates Oy
Y-tunnus: 3205338-5

Copyright © 2025 Ultimates Oy